Τρίτη, Σεπτεμβρίου 09, 2008

Mikis Theodorakis

Διαβάζοντας Σουηδικά, πέφτει η ματιά μου στους παρακάτω στίχους...

Αναγνωστικό βιβλίο "Goda Grunder", κεφάλαιο 19, σελίδα 100, σειρές 17 - 28.

 

Det finns ett hav, som ingen ser,

det finns en grav, där ingen dör,

det finns en sol, som ej går ner,

det finns en strand i varje själ.

  

Och om du vill ditt väl förstå

och vara fri, när molnen gå,

så bygg en värld, en värld att leva i.

Nu gäller det ditt liv, ditt eget liv!

  

Det finns en värld, som ej förgår,

det finns ett brev, som ingen läst,

det finns en vind, som allt förstår,

det finns en frihet utan sår.

  

En sång om frihet.

Musik: Mikis Theodorakis.

Svensk text: Bo Setterlind.

freedom

Μια απόπειρα μετάφρασης...

  

Υπάρχει μια θάλασσα που κανένας δε βλέπει,

υπάρχει ένας τάφος όπου κανείς δεν ξεψυχά,

υπάρχει ένας ήλιος που δεν κατεβαίνει,

υπάρχει μια ακτή σε κάθε ψυχή.

  

Και αν θέλεις καλά να το καταλάβεις

και να είσαι ελεύθερος όταν τα σύννεφα φύγουν,

τότε χτίσε έναν κόσμο, έναν κόσμο για να ζήσεις εκεί.

Τώρα είναι για τη ζωή σου, για τη δική σου ζωή.

  

Υπάρχει ένας κόσμος που χάνεται,

υπάρχει ένα γράμμα που κανένας δε διάβασε,

υπάρχει ένας άνεμος που καταλαβαίνει τα πάντα,

υπάρχει μια ελευθερία χωρίς λαβωματιές.

  

Ένα τραγούδι για την ελευθερία.

Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης.

Σουηδικοί στίχοι: Bo Setterlind.

39 σχόλια:

Antoine είπε...

Η ανακάλυψή του κατατάσσεται στις ευχάριστες συμπτωματικές ανακαλύψεις...

Ειναί αρκετά όμορφο το ποίημα και λογικά και η μουσική του Θεοδωράκη θα είναι εξαίσια. Αν μπορέσεις να το βρεις το τραγούδι, βάλ'το να το ακούσουμε!

Χαιρετώ!

brainwaves είπε...

Θα προσπαθήσω.

Και η δασκάλα μου έχει προσπαθήσει, αλλά δεν κατάφερε να βρει κάτι...

Προς το παρόν δεν ξέρουμε ούτε τους πρωτότυπους ελληνικούς στίχους, αν υπάρχουν, ούτε τη μουσική...

xxx

Είδωλο είπε...

Waterlooo....

brainwaves είπε...

Ε, όχι ακριβώς...

tzonakos είπε...

Σουηδικά δεν ξέρω λέξη αλλα στη μετάφραση μου άρεσε πολυ.
Πολυ δυνατό !

brainwaves είπε...

Προσπάθησα να είμαι ακριβής, χωρίς σάλτσες και καλοπισμούς.
Αφού βγήκε η δύναμη, έκανα καλή δουλειά λοιπόν!!
χεχε

Ευχαριστώ tzonakos και καλωσόρισες!

tzonakos είπε...

Χάρηκα για τη γνωριμία και για το νεο σλόγκαν της νεας Κυβέρνησης που σου χρωστάμε κατα το ήμισυ !

Απλά με πέτυχες σε εποχή περίεργη.
Ωστόσο θα σου στείλω κάλεσμα για το βασικό μου μπλογκ που προς το παρόν ειναι πριβέ.

Να σαι καλά.

tzonakos είπε...

Το χουνε το PacMan βλέπω,το ειχα κι εγω 1,5 χρόνο και το βγαλα.

Θα χρειαστω΄το E-MAIL σου για την πρόσκληση.
( στο tzonakos@ymail.com )

brainwaves είπε...

Tzonakos ευχαρίστησή μου να χαρίζω εμπνεύσεις!!

Στην επόμενη εκλογή θα με κατεβάσετε τιμητικά στο επικρατείας!!!

Κι εγώ χάρηκα για τη γνωριμία και ευχαριστώ σε πολύ για την πρόσκληση!!

Θα λάβεις e-mail.

To PacMan όλα τα λεφτά!! Δεν παλιώνει ποτέ!!

mahler76 είπε...

Δεν ξέρω αν η απόδοση είναι σωστή ή όχι, αλλά αυτό που διαβάζω είναι υπέροχο. Thanks.

brainwaves είπε...

Σωστή είναι... Εμπιστέψου το ένστικτο του νεαρού μαθητευόμενου!!
Thanks back ;-)

sloboda είπε...

μπράβο για την βελτίωσή σου στα σουηδικα΄...θα διαπρέψεις μάλλον...
φιλιά πολλά

brainwaves είπε...

hahaha ja ja
Thanks sloboda!
Τα φιλιά μου!!

Ατίθασος ενήλικας είπε...

Πολύ όμορφο
Γεμάτοι χαμένους θησαυρούς είμαστε εμείς οι έλληνες
Όπως αυτό εδώ

tovenito είπε...

ξέρεις σουηδικά; ε ποτέ! μάθε με καμιά βρισιά! λολ

brainwaves είπε...

@απατεώνες
Ευτυχώς, καμιά φορά οι θησαυροί έρχονται μόνοι τους στο δρόμο μας... Καλή ώρα!

@tovene592
Χμ... Μα τι νομίζεις ότι κάνουμε εδώ;!! Όλα τα μαθαίνουμε!!!

hourglass είπε...

Μια χαρά πάνε τα Σουηδικά σου βλέπω!:)

brainwaves είπε...

Ο σκληρός αγώνας με δικαιώνει!!! lol

Τα Ισπανικά σου τι λένε;!

pinelopi t. είπε...

εμπιστευομαι τη μεταφρασή σου και σχολιαζω επ' αυτής λοιπόν.
εξαιρετικό το ποίημα..ελυθερία.. μα τι δυσκολη έννοια να την προσεγγισεις!

brainwaves είπε...

Γεια σου Πηνελόπη!

Πρώτα απ' όλα καλό σημάδι η εμπιστοσύνη σου!! Σ' ευχαριστώ!

Τώρα για την ελευθερία... κάποια πράγματα σήμερα είναι αυτονόητα. Αν και έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά... Σκέψου όμως παλιότερα, όχι πολύ παλιά, πόσο αγωνίστηκαν κάποιοι για να χαιρόμαστε τώρα τα αυτονόητα...

hourglass είπε...

Σήμερα έκανα το πρώτο μάθημα για φέτος και μπορώ να πω ότι πήγε πολύ καλά! Λες να φύγω κι εγώ για ειδικότητα στην Ισπανία? lol

brainwaves είπε...

Α, δεν ξέρω! Εσύ είπες ότι δεν εγκαταλείπεις εύκολα τις βάσεις. Κάτι που έλεγα κι εγώ πριν 5 μήνες...

Κάτσε να δούμε κι εγώ αν θα καταφέρω να αντέξω την όλη διαδικασία...

.......marmarigi....... είπε...

υπαρχει κατι που δεν υπαρχει που δεν θα ανακαλυφθει ποτε , η ελευθερια χωρις λαβωματιες

moyratos είπε...

Έχεις σχέση με Σουηδία? Πολύ "εξωτερικό" βλέπω στο Blog σου!!!! ;))

Την καλημέρα μου και θα τα λέμε και από εδώ!!!!

brainwaves είπε...

@photonio
Ακούγεται πιο σκληρή η αλήθεια από την ελπίδα που είναι προορισμένη να δίνει η ποίηση, η θεραπαινίς της ψυχής...
Καλωσήρθες στην παρέα!!

@moyratos
Καλημέρες μουράτε!
Δεν έχω σχέση ακόμη, αλλά είμαι στα πρόθυρα να αποκτήσω...
Ετοιμάζομαι... :-)
Καλώς μας όρισες!!

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

΄Οτι ήμουν έτοιμη και βλέποντας τα...σανσκριτικά να σου πω..."μου βάζεις δύσκολα..." αλλά η μετάφραση με αποζημίωσε.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

brainwaves είπε...

χεχε... το αποτέλεσμα μετράει!
:-))

wilma είπε...

καλημέρα brainwaves! είναι μεγάλη τύχη λοιπόν να μαθαίνεις σουηδικά κι εμείς να επωφελούμαστε από την προσπάθεια. Σκοπεύεις να πάς Σουηδία?

brainwaves είπε...

Καλημέρα Wilma!
Σκοπεύω, σκοπεύω! Και σκοπεύω να σας καλέσω! Ετοιμάσου για Σουηδία!!! χεχε

Ατίθασος ενήλικας είπε...

Το wilma θα το συνοδέψω εγώ γιατρέ
Το νου σας


Ακόμα σουηδικά διαβάζεις ;
Κι όταν πας εκεί τι θα κάνεις ;
Θα διαβάζεις ελληνικά ;

brainwaves είπε...

Βεβαίως!! Πακέτο θα μου έρθετε!

Όταν πάω εκεί φιλοδοξώ να διαβάζω για την ειδικότητα!! Άρχισα ήδη δηλαδή.....

ja ja

mahler76 είπε...

Έχεις πρόσκληση στο μπλόγκ μου. Μάκια.

brainwaves είπε...

i' m gonna check it out!

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα, βλεπω σουηδικα, βλεπω απασχοληση ''ιατρικη'' μαλλον ετοιμαζεσαι για ειδικοτητα στην Σουηδια.επειδη ενδιφερομαι και εγω ηθελα αν μπορεις να μου δωσεις μερικες πληροφοριες ή στο blog μου ή στο email μου(αν μπορεις φυσικα) :
1ον)ποσο χρονικο διαστημα απαιτειται(με εντατικα μαθηματα) για αρκετα καλη γνωση σουηδικων
2ον)πως σου φαινονται απο αποψη δυσκολιας?
3ον)αν ισχυουν οι υποθεσεις μου οτι μετακομιζεις σουηδια για ειδικευση , τι εχεις σκεφτει?εγω σκεφτομαι πολυ σοβαρα την ψυχιατρικη.
ευχαριστω προκαταβολικα.

brainwaves είπε...

Καλησπέρα Τάσο.

Σωστή η υποθεσή σου.
Θα σου δώσω με ευχαρίστηση όσες πληροφορίες χρειάζεσαι.

Υπάρχουν πολλές θέσεις για ψυχιατρική στη Σουηδία. Είναι αυξημένη η ανάγκη για ψυχιάτρους. Αναλογίσου, είναι η πρώτη χώρα σε αυτοκτονίες, ενδεικτικά...

Το σίγουρο, λοιπόν, είναι ότι θα βρεις θέση.

Τα υπόλοιπα θα τα πούμε μέσω e-mail.

brainwaves-blog@hotmail.com

Leviathan είπε...

apo ti metafrasi deixnei pos einai iperoxo...alloste 8eodorakis einai autos!!!kalispera!!filia!

brainwaves είπε...

Να καταφέρναμε να βρίσκαμε και τη μουσική...

Καλησπέρες leviathan και καλωσόρισες!

xxx

kostassol είπε...

po po polla sxolia lemee./....loipon ase tis metafraseis kai pigaine ligo stin paidiki sou ilikia :P se exo kalesei se blogopaixnido kai perimeno tin apantisi sou :-)

brainwaves είπε...

Χαχαχα!! Λοιπόν, αφού σε ενημερώσω ότι το όνομα του blog είναι Brainwaves και όχι Brainstorm θα ανταποκριθώ στην πρόσκληση!!
xxx